W Poznaniu 128 km ulic nie ma utwardzonej powierzchni. Mieszkańcy tych ulic nie kryją, rozgoryczenia, 79 lat temu zakończyła się druga wojna światowa, a my mieszkamy przy polnej drodze”. Koniec z Poznaniem kilku prędkości. Jesteśmy Grodem Przemysława, ale to nie oznacza, że mieszkańcy mają się poruszać drogami z XIII wieku. Gdy zostanę Prezydentem przełamiemy tę niemoc. Decyzję o budowie dróg zostaną przekazane niżej, radny przestanie być bezradny, a mieszkańcy uzyskają prawo do współdecydowania o planowanej inwestycji.
Każdy radny Miasta Poznania od projektu budżetu na rok 2025 – uzyska możliwość zgłoszenia wniosku do budżetu na inwestycje i remonty w infrastrukturze miejskiej do wysokości 2 milionów złotych , o ile jego wniosek zostanie poparty przez 200 dorosłych mieszkańców jego okręgu wyborczego, którzy rozliczają podatki w Poznaniu (lub 100 mieszkańców i poparcie Rady Osiedla).
Zainteresowani będą mieli wpływ na to czy wolą mieć wykonany dłuższy odcinek ulicy w zadowalającym standardzie , czy krótszy w standardzie bardzo dobrym.
Musi być też przemyślana metodyka budowy dróg lokalnych, gdyż ich koszt w Poznaniu jest bardzo wysoki w porównaniu z innymi gminami. Droga lokalna nie może kosztować więcej niż droga wojewódzka. Koniec z przepalaniem pieniędzy PO poznańsku.
Świetne spotkanie z Mieszkańcami ulicy Legnickiej w sprawie budowy dróg lokalnych. Oni czekają na swoją utwardzoną ulicę od II wojny światowej.